?>
روز ۱۰۰      سازندگی و توسعه      هفت ستاره      روز 100      تیترفا      سینما برتر      ماه 360      -      -      قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
فوايد ورزش پيش از صرف وعده هاي غذايي (بخش اول) جامع ترين خبرنامه تخصصي پزشكي

جامع ترين خبرنامه تخصصي پزشكي
 
نويسندگان
لینک دوستان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 19
دیروز : 96
افراد آنلاین : 1
همه : 199081
چت باکس

 

اگر وقت كمي در اختيار داريد پس بايد زماني ورزش كنيد كه بيشترين تأثير را دارد. فوايد ورزش از چربي‌ سوزي گرفته تا كاهش احتمال ابتلا به ديابت و مشكلات قلبي را مي‌توان با رعايت نكاتي افزايش داد. به افرادي كه داراي اضافه وزن هستند توصيه مي‌شود كه ورزش كنند تا از احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و همچنين ديابت نوع ۲ در امان بمانند. اما اكثر افراد زمان كافي براي انجام ورزش ندارند و نمي‌توانند آن‌طور كه دوست دارند بدون در نظر گرفتن زمان، ورزش كنند. بنابراين، يافتن عواملي كه از فوايد ورزش مي‌كاهد، ضروري به‌نظر مي‌رسد.

اخيرا مطالعه‌اي كه درباره‌ي انجام ورزش منتشر شده، روي عواملي تحقيق كرده است كه از مزاياي ورزش كردن مي‌كاهد. اين امر به زمان ورزش كردن ارتباط دارد و از سويي باعث صرفه‌ جويي در زمان هم مي‌شود؛ يعني با افزايش فوايد ورزش مي‌توان مدت‌ زمان كمتري را به ورزش اختصاص داد و در نتيجه زمان بيشتري را مي‌توان در اختيار خانواده، كار و ساير جنبه‌هاي زندگي قرار داد.

پيش از آگاهي بيشتر درباره‌ي اينكه چه عواملي سبب كاهش فوايد ورزش مي‌شوند، بهتر است كمي با انسولين آشنا شويد. انسولين هورموني است كه سطح قند خون را در افراد تنظيم مي‌كند. براي مثال، يكي از وظايف انسولين اين است كه بعد از خوردن يك وعده‌ي غذايي، سبب انتقال قند خون به سلول‌هاي ماهيچه‎اي مي‌شود. سپس اين سلول‌ها قند را ذخيره كرده يا از آن به‌عنوان منبع سوخت براي توليد انرژي استفاده مي‌كنند. زماني‌كه افراد در زندگي خود تحرك كمي داشته باشند و اضافه‌ وزن پيدا كنند، اثربخشي انسولين در بدن كمتر شده و درنتيجه، بدن مجبور است انسولين بيشتري توليد كند؛ به عبارت ديگر حساسيت سلول‌ها به انسولين كاهش پيدا مي‌كند. در واقع همين امر افزايش احتمال ابتلا به بيماري ديابت نوع ۲ و نيز بيماري‌هاي قلبي را در افراد چاق توضيح مي‌دهد.

يكي از مهم‌ترين فوايد ورزش براي بدن اين است كه باعث مي‌شود حساسيت سلول‌ها به هورمون انسولين بالا رود. بنابراين، بدن قادر خواهد بود به‌راحتي سطح قند خون را كنترل كند. البته ممكن است افرادي كه ورزش مي‌كنند متوجه وقوع چنين تغييري در بدن خود نشوند، اما به‌ هر حال اين پديده در بدن ورزشكاران رخ مي‌دهد. اكنون مشخص شده است كه «زمان» غذا خوردن با «زمان» ورزش كردن در ارتباط و از اهميت زيادي برخوردار است. 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۵۲:۲۳ ] [ كيارا ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

به جامع ترين خبرنامه تخصصي پزشكي خوش آمديد.
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب